شرایط اعتراض به دهک کالابرگ رسما مشخص شد - آبان ۱۴۰۴
شرایط اعتراض به دهک بندی یارانه و کالابرگ چیست؟ صفر تا صد را در ادامه بخوانید.
خانوارهایی که دهک آنها برای کالابرگ و یارانه به اشتباه بالاتر از واقع تعیین شده است، میتوانند با ارائه مستندات اقتصادی و از طریق سامانه حمایت، درخواست بازبینی دهک خود را ثبت کنند.
سخنگوی طرح کالابرگ اعلام کرده که دهکبندی خانوارها در سامانه «حمایت» مشخص است و امکان اعتراض به آن وجود دارد.
در حال حاضر، دهکهای هشتم، نهم و دهم از دریافت کالابرگ محروم هستند، و کسانی که به اشتباه در این دهکها قرار گرفتهاند، میتوانند اعتراض کنند.
اگر کالابرگ به خانوار واریز نشده باشد، یکی از دلایل آن، عدم مشمولیت بر اساس دهکبندی تعیینشده است.
مراحل اعتراض به دهکبندی / واریز کالابرگ
-
ورود به سامانه حمایت
متقاضیان باید به نشانی hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کرده و با کد ملی و شماره همراه سرپرست خانوار وارد سامانه شوند. -
مشاهده وضعیت دهکبندی
پس از ورود، وضعیت دهک رفاهی خانوار نمایش داده میشود و متقاضی میتواند بررسی کند آیا جایابی به دهک بالاتر بهاشتباه صورت گرفته است یا نه. -
ثبت درخواست بررسی
اگر مغایرتی مشاهده شد، گزینه «درخواست بررسی» فعال میشود و متقاضی میتواند اعتراض خود را ثبت کند.
در این مرحله ممکن است لازم باشد به سامانه اجازه دسترسی به اطلاعات داراییها، درآمد، تراکنش بانکی و سایر شاخصها داده شود. -
تماس تلفنی برای پیگیری
اگر به سامانه دسترسی ندارید یا مشکل دارید، میتوانید از طریق شماره تلفن ۶۳۶۹ با پشتیبانی وزارت تعاون تماس بگیرید. -
پیگیری وضعیت اعتراض
پس از ثبت اعتراض، متقاضی میتواند از بخش «تاریخچه درخواستها» در سامانه حمایت وضعیت بررسی درخواست خود را مشاهده کند.